Salesforce als Katalysator voor Groei: Het Succesverhaal van MedEnvoy Global

MedEnvoy helpt bedrijven om te voldoen aan de nieuwe strenge importregelgeving voor medische hulpmiddelen in Europa. Sinds de invoering van deze regelgeving in mei 2021, hebben ze een opmerkelijke groei doorgemaakt. Om deze groei te faciliteren en te versnellen, heeft MedEnvoy bewust gekozen voor Salesforce. Een vertrouwd CRM-platform dat bekend staat om zijn betrouwbaarheid en veelzijdigheid. Echter, voor het optimaal benutten van deze krachtige tool konden ze wel wat hulp gebruiken en riepen ze de hulp in van CBEE Remarkable.

Banner

CBEE Remarkable helpt Salesforce optimaal te benutten

‘MedEnvoy Global is opgericht in 2020 en is voortgekomen uit Luctor Medical’, vertelt Edgar Kasteel, managing director en medeoprichter van MedEnvoy. ‘We gebruikten Salesforce al met grote tevredenheid bij Luctor Medical. Oorspronkelijk wilden we Salesforce gebruiken om het salesproces van MedEnvoy te stroomlijnen en klantinformatie op te slaan. Maar al snel zagen we dat we het ook breder konden inzetten. Bijvoorbeeld voor de onboarding van klanten. Vanwege onze snelle groei en de kansen in de markt, wilden we Salesforce snel en optimaal inzetten. Gelukkig kregen we al tijdens ons eerste gesprek met CBEE Remarkable het volste vertrouwen in de snelle stappen die we samen met CBEE konden maken.’

Banner

De kracht van automatisering

Op basis van de interne processen en wensen van MedEnvoy richt het team van CBEE meteen een Salesforce omgeving in. Edgar is zeer te spreken over deze opzet. ‘Het volledige salesproces is nu in Salesforce geïntegreerd. Van het genereren van een lead tot het sluiten van een opportunity. Alle informatie moet veilig worden opgeslagen. In onze Salesforce omgeving zijn we daar nu van verzekerd. Bovendien minimaliseren de automatiseringsfuncties van Salesforce de kans op invoerfouten,’ vertelt Edgar. Een ander voorbeeld van de kracht van automatisering is de leadregistratie via de website van MedEnvoy. ‘Wanneer klanten een formulier op onze website invullen, creëert Salesforce automatisch een lead die hij toewijst aan de juiste Account Executive. Hierdoor glippen er geen leads meer door onze vingers en wordt het verkoopproces verder versneld.’

Salesforce als fundament voor verdere groei en succes

Salesforce Consultant Ruben Doornbos, heeft de implementatie vanuit CBEE Remarkable begeleid. Samen met Edgar bouwt hij de opties van Salesforce steeds verder uit. Hij vertelt: ‘Binnen MedEnvoy wordt veel gewerkt met SOW’s (Statement of Work documenten) en NDA’s (Non-Disclosure Agreements). Dit zijn complexe documenten die getekend moeten worden door verschillende partijen. Daarom hebben we Docusign geïmplementeerd. Met een simpele klik op de knop, genereert Salesforce nu automatisch deze documenten met de correcte gegevens, die vervolgens digitaal naar de klant worden verzonden voor ondertekening. Na ondertekening wordt de informatie automatisch weer in Salesforce opgenomen. Dit levert een aanzienlijke tijdsbesparing op voor medewerkers, waardoor ze tijd kunnen besteden aan hun kerntaken. Het verhoogt het werkgeluk binnen de organisatie. Daarnaast hebben we Salesforce Knowledge geïmplementeerd, een kennisbank gebouwd op het Salesforce platform. Salesforce Knowledge zorgt ervoor dat het service team veelgestelde vragen kan opzoeken binnen Salesforce, en zo op het juiste moment de juiste informatie aan klanten kunnen geven. Daarnaast hebben klanten ook zelf toegang tot de veelgestelde vragen binnen de online portal. Klanten zoeken gemakkelijk de informatie op. Dit leidt tot minder supportvragen en een efficiënter serviceproces voor het team van MedEnvoy. 

Edgar is zeer te spreken over de samenwerking met CBEE Remarkable. ‘De projectstructuur was helder en de communicatie was zeer transparant. Ook de Agile projectbenadering is prettig, want door de wekelijkse gesprekken met de consultants blijf je progressie boeken. Het was onze wens om snel up and running te zijn. Het is dan prettig als de andere partij hierin meegaat. 

Door de proactieve en betrokken werkwijzen van CBEE Remarkable benutten we nu zelfs nog meer functies van Salesforce dan we oorspronkelijk voor ogen hadden. In slechts drie jaar tijd zijn we gegroeid van 5 naar 35 medewerkers, een groei die ongetwijfeld mede te danken is aan de optimalisaties binnen Salesforce. ‘Voor de komende jaren hebben we groeiambities gericht op de VS, waarbij het team van CBEE Remarkable ons wederom zal ondersteunen.’

Resultaten van onze aanpak

  • hexa-shape Automatische Leadregistratie
  • hexa-shape Gestroomlijnd Salesproces
  • hexa-shape Verbinding Sales en Service op één platform

Ook benieuwd hoe jouw organisatie de kracht van Salesforce kan benutten?

Banner

Ruben Doornbos

Salesforce Consultant

Zo helpen we andere klanten met groeien.

Nextview presteert met Certinia, verbetert operaties en bereikt een vermindering van 30% in wekelijkse vergaderuren.

Banner
1  / 6

IG&H stoomt zich klaar voor de toekomst met Certinia.

Banner
2  / 6

Hoe VRelax van Start-up naar Scale-up ging met Salesforce

Banner
3  / 6

BigMile: Dé standaard in CO2 footprint optimalisatie

Banner
4  / 6

Het lid volledig centraal met Salesforce voor VNO-NCW MKB Noord

Banner
5  / 6

Loepzuivere administratie en één centraal platform voor Nokavision met Salesforce.

Banner
6  / 6

Wil je op de hoogte blijven van het laatste nieuws? Abonneer je op onze nieuwsbrief

Inschrijven
close-link