Het lid volledig centraal met Salesforce voor VNO-NCW MKB Noord

Na een toevallige ontmoeting op Trendship, besluit VNO-NCW MKB Noord om CBEE Remarkable te vragen om hulp te bieden bij het herinrichten van de Salesforce oplossing. VNO-NCW MKB Noord gebruikt op dat moment al Salesforce binnen de organisatie, maar is nog niet tevreden over de adoptie van het systeem.

Banner

Over VCO-NCW

VNO-NCW is een ondernemingsorganisatie die zich hard maakt voor het nationale en internationale ondernemingsklimaat. Het doel: ruimte geven aan ondernemers om te groeien. VNO-NCW vertegenwoordigt de belangen van het bedrijfsleven, met als doel Nederland het meest welvarende land ter wereld te maken! In het Noorden wordt dit doel nagestreefd door VNO-NCW MKB Noord.

“We kwamen erachter dat Salesforce voor veel meer functies gebruikt kan worden dan oorspronkelijk gedacht.”

De adoptie van Salesforce binnen de organisatie was niet optimaal, aldus Ton: “Salesforce was onderbenut en erg rommelig.” De Salesforce oplossing binnen VNO NCW MKB Noord werd toegepast, maar er mistte een duidelijke werkwijze. Bovenal mistte er een goed en compleet overzicht van de vereniging: “Veel dingen werden handmatig gedaan, terwijl we Salesforce juist gekozen hadden om te automatiseren.”

Banner

Wij gingen van start om de verbeterslag te maken. De vraag die centraal stond in onze aanpak was: Hoe zorgen we ervoor dat juiste data het systeem inkomt waarop het management van de vereniging uiteindelijk kan vertrouwen? Onderdeel van deze fase was onder andere het samenvoegen van de Salesforce omgevingen van VNO-NCW Noord en MKB Noord zodat de vereniging ook daadwerkelijk als één vereniging kan fungeren.

Vervolgens hebben we toegewerkt naar managementinformatie waar de vereniging echt verder mee komt. Het resultaat: Een dashboard waar de vereniging haar volledige ledenverloop in terug kan vinden! Wat hierop volgde was een verbeterslag in de software architectuur. “Nadat de basis van Salesforce goed stond hebben we Salesforce op de juiste manier gepositioneerd: Als het hart van de vereniging.”

Servicegericht en erg flexibel

De samenwerking tussen beide partijen bevalt Ton erg goed. “De ervaring was uiterst plezierig, CBEE Remarkable was servicegericht en erg flexibel. Er waren achteraf nooit veranderingen die niet gecommuniceerd waren”, vertelt Ton.

Onze consultants zijn ook enthousiast over het resultaat: “Waar Salesforce eerder een bij-systeem was, hebben we ervoor gekozen Salesforce het centrale punt van de vereniging moet zijn. In een vereniging waar het lid meer dan centraal staat was dit dan ook een logische keuze. Vervolgens hebben we de marketing-tooling aan de voorkant en de backoffice (Exact Online) aan de achterkant gekoppeld met Salesforce. Het gehele proces van aanmelding tot facturatie en financiële administratie geïntegreerd op één platform”

Ook benieuw naar wat wij voor jou kunnen betekenen?

Banner

Thomas Klopstra

Mede-eigenaar & Salesforce Lead

Zo helpen we andere klanten met groeien.

IG&H stoomt zich klaar voor de toekomst met Certinia.

Banner
1  / 5

Salesforce als Katalysator voor Groei: Het Succesverhaal van MedEnvoy Global

Banner
2  / 5

Hoe VRelax van Start-up naar Scale-up ging met Salesforce

Banner
3  / 5

BigMile: Dé standaard in CO2 footprint optimalisatie

Banner
4  / 5

Loepzuivere administratie en één centraal platform voor Nokavision met Salesforce.

Banner
5  / 5