BigMile: Dé standaard in CO2 footprint optimalisatie

Voor BigMile hebben wij de Salesforce omgeving geoptimaliseerd en de interne bedrijfsprocessen gestroomlijnd. Hierdoor kan de organisatie het proces van leadgeneratie tot en met het sluiten van de deal vormgeven op één platform. Met de geoptimaliseerde omgeving kan BigMile Salesforce voor zich laten werken, in plaats van andersom. In gesprek met Marieke Lenstra, Global Marketing Manager bij BigMile, vertellen we je meer over deze mooie samenwerking! 

Banner

 

Over BigMile

BigMile is dé standaard in CO2 footprint optimalisatie. Met de producten van BigMile kunnen bedrijven en instellingen hun transport-gerelateerde carbon footprint berekenen en inzichtelijk maken. Op basis van deze inzichten kunnen bedrijven in de toekomst toewerken naar Zero Emission transport. BigMile biedt organisaties betrouwbare handvatten om de uitstoot te rapporteren, analyseren en uiteindelijk te reduceren.

 

De kracht van Salesforce beperkt benut

Na de keuze voor Salesforce heeft het BigMile team destijds zelf de eerste stappen gezet bij de implementatie van het systeem. Salesforce werd vooral gebruikt om algemene informatie te registreren, waardoor de kracht van Salesforce beperkt benut werd. Inhoudelijk was er genoeg kennis over de gewenste werkwijze, maar er miste specifieke Salesforce kennis. Hierdoor was er geen vertaling van de BigMile werkwijze naar het platform.

Banner

Het proces van websitebezoeker tot gesloten deal op één platform

Tijdens een requirements workshop op locatie hebben we samen het complete proces van BigMile in kaart gebracht. Hierbij hebben we ook de wensen van het team vertaald naar Salesforce functionaliteiten, om de kracht van het platform te benutten. Het doel was om Salesforce voor BigMile te laten werken, en niet andersom.

Het resultaat: Een gestandaardiseerd salesproces van websitebezoeker tot gesloten deal op het Salesforce platform. Door het inrichten van het complete verkoopproces weet elke medewerker, nu en in de toekomst, welke stappen belangrijk zijn om succesvol deals te sluiten. Door de standaardisatie kan BigMile de oplossing in de toekomst eenvoudig dupliceren wanneer het gaat uitbreiden naar andere landen! Ook maakt het team gebruik van campagnes om de ROI van evenementen te berekenen en alle interne communicatie te centraliseren. Uiteindelijk wordt de aanwezige data en prestaties weergegeven in drie separate dashboards voor verschillende doeleinden: Marketing, Sales en Management.

De wensen en vereisten

Vanuit de organisatie was er de wens om meer uit Salesforce te halen, zo zegt Marieke“We waren specifiek op zoek naar een optimalisatieslag van Salesforce om beter gebruik te maken van de standaardfunctionaliteiten.”

De samenwerking met CBEE Remarkable

BigMile is zeer tevreden met de samenwerking.” CBEE Remarkable heeft het project binnen tijd en budget gemanaged, zich flexibel opgesteld en heeft zeer goed meegedacht in de mogelijke oplossingen. Wanneer wij een bepaalde situatie schetsten, kon CBEE dit vrijwel direct vertalen naar hoe dit zou kunnen werken in de software”, zegt Marieke. Het goede gevoel tijdens de eerste kennismaking bleek te kloppen. Marieke: “De aanpak om de scope af te bakenen klonk goed. Ook leefde het gevoel dat er kennis van zaken was.” 

Na het afronden van het huidige project wordt nog gekeken naar het vervolg: “In de toekomst willen we uitgebreider met marketing automation aan de slag en integreren met Salesforce. Verder kijken we naar de mogelijkheid om efficiënt offertes te maken vanuit Salesforce, op basis van de aanwezige informatie.”

Aan de hand van de nieuwe Salesforce omgeving kan BigMile in de toekomst de organisatie opschalen. Op deze manier kan Salesforce de organisatie ondersteunen bij het behalen van de mooie groeiambities in de toekomst.

Resultaten van onze aanpak

  • hexa-shape Het verrijken van gegevens om meer deals te sluiten
  • hexa-shape Het inzichtelijk maken van prestaties door middel van rapportages en dashboards
  • hexa-shape Een 360 graden klantbeeld gecreëerd
  • hexa-shape Het proces van websitebezoeker tot gesloten deal vormgegeven op één platform

Ook benieuw naar wat wij voor jou kunnen betekenen?

Banner

Thomas Klopstra

Mede-eigenaar & Salesforce Lead

Zo helpen we andere klanten met groeien.

IG&H stoomt zich klaar voor de toekomst met Certinia.

Banner
1  / 5

Salesforce als Katalysator voor Groei: Het Succesverhaal van MedEnvoy Global

Banner
2  / 5

Hoe VRelax van Start-up naar Scale-up ging met Salesforce

Banner
3  / 5

Het lid volledig centraal met Salesforce voor VNO-NCW MKB Noord

Banner
4  / 5

Loepzuivere administratie en één centraal platform voor Nokavision met Salesforce.

Banner
5  / 5