Loepzuivere administratie en één centraal platform voor Nokavision met Salesforce.

Voor Nokavision hebben wij een Salesforce optimalisatie uitgevoerd, zodat de organisatie het maximale uit het platform haalt! De adoptie van Salesforce was voor Nokavision geen direct succes, want het voelde voor de organisatie “als een veelkoppig monster.” Na de samenwerking heeft de organisatie inzicht in de data en betrouwbare managementinformatie, daarbovenop zijn de gebruikers erg enthousiast geworden!

Banner

Over Nokavison

Nokavision is een innovatieve organisatie dat klanten helpt bij hun digitale transformatie. De organisatie laat bedrijven makkelijk en snel innoveren door de juiste software toe te passen. Hierdoor weet Nokavision als geen ander hoe belangrijk het is om bedrijfsprocessen te automatiseren en zo efficiënt mogelijk te werk te gaan: “Ieder bedrijf is een software bedrijf.”

“Waar haal je de tijd vandaan om alles te oefenen?.”

Daarom besluit de software-aanbieder om Salesforce te gaan gebruiken als sales- en marketingtool. Helaas is dit niet direct een succes, vertelt Ronald Kerkhof, directeur van Nokavision: “Eerst werd Salesforce heel beperkt gebruikt bij ons. We hadden er nog niet veel grip op. Zelf aan de slag gaan als MKB-er is bijna niet te doen. Salesforce is grootschalig, met allemaal verschillende opties en partijen. Het voelt dan ook aan als een veelkoppig monster… Waar begin je?”

Ronald ging eerst zelf aan de slag met zijn collega’s: Het volgen van trails en bekijken van video’s om het platform en de functies beter te begrijpen. “Door de vele oefentrajecten duurt het soms een halve dag voordat je een beetje op de goede weg bent. Bovendien, waar haal je de tijd vandaan om alles te oefenen?”

Banner

Waarom heeft Nokavision de keuze gemaakt voor CBEE Remarkable? Na eerst Salesforce benaderd te hebben plaatst Ronald online een oproep voor ondersteuning bij het proces, hierdoor komt hij in contact met Salesforce consultant Thomas Klopstra. De beide mannen hebben contact, even later reist Thomas af naar Den Bosch om Nokavision persoonlijk te woord te staan: “We hebben kennis gemaakt en besloten te investeren in de adoptie van Salesforce”, aldus Ronald.

Thomas verblijft twee dagen in Den Bosch om Nokavision te helpen bij hun Salesforce-optimalisatie. Thomas zat in een hotel en kwam telkens driekwart van de dag bij de organisatie langs om te helpen. De rest van het werk nam hij mee. “Voor ons erg prettig. Zo heb je ook nog ruimte voor je normale werkzaamheden en routines”, aldus Ronald.

Kloppende data en overzichtelijke dashboards

Het resultaat mag er zijn. Omdat Nokavision op een gepaste manier gebruikmaakt van Salesforce, werpt het nu al vruchten af. “Vanuit marketingperspectief is er grote winst. De data was overtollig en niet-kloppend. Nu zijn klantdata en -processen goed afgestemd in het systeem en daardoor veel overzichtelijker. Er is ook grote winst behaald voor onze sales, door op basis van opportunity’s en leads te handelen binnen Salesforce”.

“We hebben nu een overzichtelijk dashboard. Het kost mij heel weinig tijd om mijn pijplijn te zien en te ontdekken waar mijn kansen zitten. Zo laat ik ook gemakkelijk het management zien hoe de zaken ervoor staan. Voorheen was het toch een beetje een gokje. Nu handelen we echt vanuit kennis.”

Prettige samenwerking met resultaat

De begeleiding van Thomas bevalt goed en het personeel van Nokavision wordt steeds enthousiaster.  “Thomas werkte heel stapsgewijs, waardoor hij iedereen meekreeg. Kruipen, lopen, rennen. Hij heeft goed aangevoeld hoe wij dat wilden.”

Kortom, Ronald en alle collega’s bij Nokavision zijn blij dat ze met CBEE Remarkable in zee zijn gegaan. “De samenwerking was prettig en het voelde vertrouwd. Dat moet ook wel, je werkt tenslotte met best gevoelige gegevens. Alle dashboards zijn goed ingericht en doen niet onder voor die van moederbedrijf Canon. Mede door de korte lijnen en het feit dat Thomas als consultant het volledige traject van kop tot staart heeft begeleid, zijn wij qua kostenplaatje ook een stuk goedkoper uit. We zijn trots op het resultaat!”

Ook benieuwd hoe jouw organisatie de kracht van Salesforce kan benutten?

Banner

Thomas Klopstra

Mede-eigenaar & Salesforce Lead

Zo helpen we andere klanten met groeien.

IG&H stoomt zich klaar voor de toekomst met Certinia.

Banner
1  / 5

Salesforce als Katalysator voor Groei: Het Succesverhaal van MedEnvoy Global

Banner
2  / 5

Hoe VRelax van Start-up naar Scale-up ging met Salesforce

Banner
3  / 5

BigMile: Dé standaard in CO2 footprint optimalisatie

Banner
4  / 5

Het lid volledig centraal met Salesforce voor VNO-NCW MKB Noord

Banner
5  / 5