Hoe VRelax van Start-up naar Scale-up ging met Salesforce

Voor VRelax hebben wij een volledige implementatie mogen leveren van Sales- en Service Cloud. Daarnaast hebben we een koppeling gelegd tussen de marketing automation en Salesforce om gekwalificeerde leads zo snel mogelijk op te volgen. Salesforce biedt VRelax meer overzicht in het salesproces. Hierdoor is de organisatie in staat om verder op te schalen de komende jaren. Lees in deze case hoe VRelax de functionaliteiten van Salesforce optimaal benut!

Banner

Over VRelax

VRelax biedt een wetenschappelijk gevalideerde virtual reality app gericht op mensen binnen de GGZ, ziekenhuizen en het bedrijfsleven. Met VRelax managen zij zelf hun stresslevels. Het is een ontspanningstool tegen stress, burn-out, angst en somberheid. Maar ook een afleidingstool voor pijnafleiding, lichamelijk ongemak en medisch technische handelingen. Van lichte stress tot zware psychische klachten, VRelax kan bij elke vorm van stress op elk moment en plaats voor verlichting zorgen.

“Hierdoor ontstaat een 360 graden beeld van de klant, waar sales, marketing en service bij elkaar komen op één platform!.”

Het ambitieuze team van VRelax heeft samen met haar investeerders Carduso Capital en Triade de ambitie om de komende jaren haar footprint op de Nederlandse en Europese markt verder uit te breiden. Het afgelopen jaar heeft VRelax deze ambitie vormgegeven door uitbreiding van het Sales en Marketing team met 3 senior professionals. Om deze groei verder te versnellen is een goed systeem noodzakelijk om de Marketing- en Salesactiviteiten optimaal te ondersteunen. Met Salesforce kiest VRelax een pakket dat niet alleen de conversie op Sales inzichtelijk maakt. Ook kan de serviceorganisatie en het klantcontact na aankoop worden vormgegeven. Hierdoor ontstaat een 360 graden beeld van de klant, waar sales, marketing en service bij elkaar komen op één platform!

Banner
VRelax heeft met de Salesforce oplossing het gehele salesproces gestroomlijnd: De marketing automation tool stuurt prospects op het juiste moment naar Salesforce als leads. Deze nieuwe leads zijn direct inzichtelijk vanuit één centrale plek om te worden opgevolgd door het salesteam. Ook zijn de salestargets van brillen en licenties inzichtelijk en heeft het Sales en Marketingteam een goed overzicht van de processen. De Sales afdeling kan de targets en voortgang vergelijken per maand of jaarbasis. Met behulp van Sales Cloud wordt o.a. ook meer inzicht in de doorlooptijd om nieuwe klanten binnen te halen. Daarnaast is het duidelijk in welke segmenten deze klanten zich bevinden. De verkopers hebben een goed beeld van de targets en zien in één oogopslag waar de kansen liggen.

Noordelijke samenwerking

VRelax wilde een systeem waarmee stappen gemaakt werden op Sales- en Service gebied en zo te voldoen aan de hoge verwachtingen voor de toekomst. De organisatie is erg tevreden over de samenwerking. Aangezien beide bedrijven uit Groningen komen was het mogelijk om snel te schakelen. Er zijn daarom mooie stappen gezet in het stroomlijnen van de interne processen: “We hadden behoefte aan partij die ons gedurende het proces bleef ondersteunen, zodat we Salesforce optimaal konden benutten”, aldus Sebastiaan Lommelaars, Marketing Manager bij VRelax.

“Het was erg prettig dat de consultants van CBEE Remarkable ook kennis hadden van onze interne processen, zodat Salesforce nu perfect aansluit. Ze namen ons een hoop werk uit handen en de communicatie was duidelijk en snel. Hierdoor hebben we grote stappen gemaakt richting het automatiseren van processen en wordt het systeem echt optimaal ingezet!”

Resultaten van onze aanpak

  • hexa-shape Voorraadregistratie VR-brillen
  • hexa-shape Casemanagement brillen inzichtelijk
  • hexa-shape Verkoopkansen benutten

Ook snel opschalen met Salesforce?

Banner

Chris Boonstra

Eigenaar & Business Partner

Zo helpen we andere klanten met groeien.

IG&H stoomt zich klaar voor de toekomst met Certinia.

Banner
1  / 5

Salesforce als Katalysator voor Groei: Het Succesverhaal van MedEnvoy Global

Banner
2  / 5

BigMile: Dé standaard in CO2 footprint optimalisatie

Banner
3  / 5

Het lid volledig centraal met Salesforce voor VNO-NCW MKB Noord

Banner
4  / 5

Loepzuivere administratie en één centraal platform voor Nokavision met Salesforce.

Banner
5  / 5