Automatiseer en optimaliseer jouw bedrijfsprocessen voor groei. Benut de kracht van Salesforce om jouw bedrijf in de zakelijke dienstverlening naar het volgende niveau te tillen.
“Door te werken in een role-based, middelen-onafhankelijk kader kunnen we optimale voorstellen maken terwijl we ons blijven richten op de marge. Onze omzetprognosehorizon is verschoven van 3 maanden naar 12 maanden vooruit.”
– Dico Timmerman, Delivery Director, Nextview Consulting
Live binnen 3 maanden
CBEE Remarkable zorgde voor een snelle en efficiënte implementatie, waardoor Certinia binnen 3 maanden naadloos werd geïntegreerd in de verkoopactiviteiten van Nextview. Dit stelde het bedrijf in staat om betere controle te krijgen over cruciale factoren zoals marges, gebruik en prognoses. CBEE Remarkable zorgde niet alleen voor een gedegen adoptie van Certinia, maar bracht ook aanvullende functionaliteiten naar het Salesforce-platform, waar gebruikers al bekend mee waren.
Een geïntegreerde oplossing op het Force platform
Het verhaal van Nextview weerspiegelt de trend van groei en succes die organisaties ervaren wanneer ze Certinia en Salesforce benutten. Het Force-platform vormt voor Nextview de ruggengraat van alle activiteiten en biedt een geïntegreerde oplossing voor verschillende processen, van verkoop tot financiën. De schaalbaarheid van Certinia stelde Nextview in staat om een grootschalige migratie uit te voeren, waarbij moeiteloos een bedrijf met 40 consultants werd opgenomen. De adoptie van Certinia heeft niet alleen de activiteiten gestroomlijnd, maar heeft ook geleid tot aanzienlijke tijdsbesparingen. Senior managers en executives profiteren nu van een opmerkelijke tijdsbesparing van 30% in wekelijkse vergaderuren.
De visie van Certinia brengt meer dan alleen efficiëntie op het Salesforce-platform – het zorgt voor minder verrassingen en draagt bij aan een omgeving waarin klant- en werknemerstevredenheid toenemen. Het real-time inzicht in gebruiksmetrics, met een indrukwekkende vooruitzicht van 90 dagen, draagt verder bij aan een proactieve aanpak van middelenbeheer.
Van onderbuikgevoel naar real-time inzichten
De rapportagemogelijkheden van Certinia voorzien Nextview van intuïtieve tools, waaronder een uitgebreid dashboard voor omzetprognoses. Dit heeft een diepgaande impact op ROI en metrics. Voorheen vertrouwde Nextview op onderbuikgevoelens of eindfacturen van de maand voor inzichten. Nu stelt Certinia hen in staat om in realtime zicht te hebben op gebruik, marges en omzetlekken. Services CPQ was de laatste ontbrekende schakel, die kansen en projecten verbindt en een uitgebreid overzicht biedt van deals en schattingen.
Adoptie was eenvoudig voor de gebruikers van Certinia, omdat Nextview al bekend was met Salesforce Sales Cloud. De combinatie met Certinia vereiste minimale veranderingen. Consultants van Nextview speelden een cruciale rol, dus namen we hun feedback actief op tijdens implementatie. Hierdoor integreerden we mobiele opties, zoals het indienen van tijd en kosten onderweg. Dit maakt het platform nog waardevoller voor consultants.
Alle data op één plek
Volgens Dico Timmerman, Delivery director bij Nextview, heeft het bedrijf nu één centrale plek voor alle data. Of het nu gaat over marketing, de verkooppijplijn, gepland gebruik, historisch gebruik of betalingsachterstanden, het Nextview-team kan met één klik bij al hun bedrijfsdashboards. Deze dashboards bevatten alle belangrijke prestatie-indicatoren, van marketing tot facturering, waardoor het delen van informatie krachtig en efficiënt is.
Het hebben van gecentraliseerde gegevens met 90 dagen vooruit plannen van gebruik en 12 maanden vooruit omzetprognose stelt Nextview in staat om elk aspect van hun bedrijf effectief te beheren.
Deze case is hier ook als Customer Story te vinden op de website van Certinia.
Benieuwd hoe jij in control komt met Certinia?