IG&H versnelt integratie van overnames met Salesforce en CBEE Remarkable

Als onafhankelijk consulting- en technologiepartner is IG&H sinds 1988 een vertrouwde naam binnen sectoren als financiële dienstverlening, zorg en retail. Vanuit het hoofdkantoor in Utrecht ondersteunt IG&H organisaties bij complexe digitale transformaties en strategische groei. De afgelopen jaren is IG&H zelf ook exponentieel gegroeid: het aantal medewerkers verdubbelde in korte tijd van 300 naar 600+ medewerkers. Die snelle schaalvergroting werd grotendeels gerealiseerd door een reeks overnames in binnen- en buitenland, gecombineerd met organische groei. 

Banner

Snel groeien door acquisities brengt een duidelijke uitdaging met zich mee. Nieuwe entiteiten, uiteenlopende IT-landschappen, processen die niet direct op elkaar aansluiten en een exponentiële toename van bedrijfsdata. ‘De groeipijn is voelbaar’, vertelt Mathijs Hoenen, Finance Director bij IG&H. ‘We kregen er niet alleen collega’s en business bij, maar ook veel organisatorische en technische uitdagingen. Je wilt als organisatie wendbaar blijven, maar je wilt niet bij elke overname het wiel opnieuw uitvinden.’

Eén centraal platform als randvoorwaarde voor beheersbare groei
Om deze groei te faciliteren, koos IG&H in 2019 voor één centraal platform: Salesforce voor de frontoffice en Certinia voor de financiële processen. Sinds begin 2022 werkt IG&H hiervoor samen met CBEE Remarkable, specialist op het snijvlak van integratie en business consultancy. ‘Aanvankelijk kostte het integreren van een overname ons meer tijd. Inmiddels brengen we – dankzij een gezamenlijke quick scan – in één ochtend alle processen, systemen en bijzonderheden in kaart met het management van het overgenomen bedrijf’, aldus Mathijs. ‘Waar we voorheen dagen bezig waren met alleen al de voorbereiding, realiseren we integraties nu in enkele weken of zelfs dagen.’

Chris Boonstra, eigenaar van CBEE Remarkable, vult aan: ‘Door de quickscan krijgen we snel inzicht in de klant, en dankzij onze kennis van bedrijfsvoering en finance spreken we direct de taal die voor hen vertrouwd is. Zo dagen we de klant beter uit om processen aan te passen aan het product, in plaats van andersom. Zo min mogelijk maatwerk is het uitgangspunt. Met die quick scan halen we uitzonderingen boven tafel en kunnen we gericht doorvragen: heb je dit echt nodig, of kun je meegroeien in de nieuwe manier van werken? Zo houden we het platform schaalbaar en beheersbaar en blijft het onderhoud overzichtelijk.’

 

‘Integraties die eerder maanden duurden, realiseren we nu in enkele weken of zelfs dagen.’
Matthijs Hoenen, Finance Director bij IG&H

 

Multi-currency, detachering en Experience Cloud als versnellers
IG&H heeft inmiddels entiteiten in onder andere Portugal, Duitsland en sinds kort ook Polen. ‘We bouwen het platform nu om naar een multi-currency inrichting, zodat we in alle landen verschillende valuta faciliteren’, licht Mathijs toe. ‘De standaard functionaliteit brengt ons ver en waar nodig bouwen we samen met CBEE Remarkable verder aan een omgeving die daadwerkelijk futureproof is. Het doel blijft altijd hetzelfde: één gedeelde waarheid, toegankelijk voor iedereen.’

‘Bij twee overnames kwam veel business met detacheringsopdracht kijken’, vertelt Mathijs. ‘Dankzij CBEE Remarkable verwerken we deze opdrachten nu rechtstreeks in Salesforce. Daarnaast hebben we samen een portal ingericht met Experience Cloud. Hierin kunnen opdrachtgevers uren goedkeuren; verantwoordelijken ontvangen automatisch een melding wanneer er uren klaarstaan. Na goedkeuring worden de facturen automatisch gegenereerd en klaargezet voor verzending. Dit werkt sneller, overzichtelijker en ondersteunt de volledige organisatie bij deze dienstverlening.’

Het resultaat mag er zijn: ‘We verwerken inmiddels meer dan twee keer zoveel projecten en facturen als voorheen, met nauwelijks uitbreiding van het finance-team. Door kritisch te (blijven) kijken naar onze bedrijfsprocessen en automatisering besparen we substantieel op handmatig werk. En doordat alles in één systeem samenkomt, beschikken we realtime over inzicht in onze cijfers. Over alle business units en entiteiten heen’, aldus Mathijs.

Praktisch inzicht én inhoudelijke kennis als succesfactor
Elke integratie brengt nieuwe uitdagingen met zich mee: afwijkende facturatieprocessen, verschillende rapportagestandaarden of het faciliteren van diverse btw-regelingen in meerdere landen. ‘Op die momenten bewijst de samenwerking met CBEE Remarkable zijn waarde’, benadrukt Mathijs. ‘Hun consultants denken niet alleen technisch, maar hebben ook veel affiniteit met finance en bedrijfsvoering. Ze durven ons te challengen, bijvoorbeeld bij het inrichten van verschillende btw-scenario’s. Die combinatie van praktische ervaring en inhoudelijke kennis maakt CBEE Remarkable tot een volwaardige sparringpartner.’ Chris vult aan: ‘We werken als partners, leren van elkaar en bouwen samen aan een stevig fundament. Die vertrouwensrelatie stelt ons in staat om steeds sneller en effectiever te handelen, ook als processen of wetgeving wijzigen.’

 

‘We verwerken meer dan twee keer zoveel projecten en facturen als voorheen, met nauwelijks uitbreiding van het finance-team.’
Matthijs Hoenen, Finance Director bij IG&H

 

Vooruitkijken met Agentforce
Met een solide Salesforce-platform als basis investeert IG&H de komende periode in verdere innovatie, onder andere met Agentforce: de AI-oplossing van Salesforce. Mathijs besluit: ‘We krijgen nu de ruimte om door te ontwikkelen. Er is energie en ambitie om samen iets nieuws neer te zetten. Dankzij het fundament dat we samen met CBEE Remarkable hebben gelegd, blijven we niet alleen groeien, maar zijn we als organisatie écht in staat om nieuwe kansen te verzilveren. Dat is voor ons de grootste winst: Salesforce maakt groei niet alleen mogelijk, maar zorgt dat we die ook echt aankunnen.’

Benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw organisatie?

Banner

Thomas Klopstra

Mede-eigenaar & Salesforce Lead

Zo helpen we andere klanten met groeien.

Pionier in AI: CBEE Remarkable brengt Salesforce Agentforce live

Banner
1  / 12

Top Employers verbetert financiële processen met Certinia

Banner
2  / 12

Salesforce-integratie als basis voor schaalbare groei

Banner
3  / 12

Strategische groei bij TopzorgGroep met Salesforce en CBEE Remarkable

Banner
4  / 12

APH Group: Optimalisatie van Wereldwijde Agrarische Bedrijfsprocessen met Salesforce

Banner
5  / 12

Nextview presteert met Certinia, verbetert operaties en bereikt een vermindering van 30% in wekelijkse vergaderuren.

Banner
6  / 12

IG&H stoomt zich klaar voor de toekomst met Certinia.

Banner
7  / 12

Salesforce als Katalysator voor Groei: Het Succesverhaal van MedEnvoy Global

Banner
8  / 12

Hoe VRelax van Start-up naar Scale-up ging met Salesforce

Banner
9  / 12

BigMile: Dé standaard in CO2 footprint optimalisatie

Banner
10  / 12

Het lid volledig centraal met Salesforce voor VNO-NCW MKB Noord

Banner
11  / 12

Loepzuivere administratie en één centraal platform voor Nokavision met Salesforce.

Banner
12  / 12

Wil je op de hoogte blijven van het laatste nieuws? Abonneer je op onze nieuwsbrief

Inschrijven
close-link