Wat is Salesforce?

Salesforce is wereldwijd het nummer één CRM-systeem. Het stelt jou in staat om interacties met klanten bij te houden op het hoogste niveau. Het doel is om de klantreis in kaart te brengen en de software hier op aan te sluiten zodat jij jouw klanten optimaal kunt bedienen! Salesforce biedt een grote range aan cloud-based oplossingen.

Een 360-graden klantbeeld met Salesforce

Met Customer 360 biedt Salesforce een volledig pakket met producten die jouw sales-, service-, marketing-, commerce- en IT-teams samenbrengen. Dit zorgt voor dezelfde klantinzichten in één enkele, gedeelde weergave van klantinformatie. Hierdoor krijgen jouw klanten een unieke, gepersonaliseerde ervaring. Ook weten jouw werknemers precies wat de klant nodig heeft!

Deze infographic laat zien wat Salesforce is en hoe de verschillende clouds een 360 graden klantbeeld creëren.

Waarom kiezen voor Salesforce?

Jouw organisatie verandert, zeker in het digitale tijdperk waarin we ons begeven. Ook de manier waarop jij jouw bedrijfsprocessen beheert, verandert mee. Alles en iedereen is verbonden, wat invloed heeft op al jouw klantinteracties. Voor het geven van een gepersonaliseerde ervaring moeten jouw werknemers in staat zijn om al deze informatie op te slaan en te benutten. Met deze CRM-oplossing kun je verkopen, je klanten bedienen én diensten marketen als nooit tevoren.

Hieronder een aantal veelgebruikte oplossingen van Salesforce:

Sales Cloud: Optimaliseer jouw verkoopproces

Sales Cloud geeft jou alle nodige informatie voor het sluiten van deals. Daarnaast werk je gemakkelijk samen met jouw team. Gezamenlijk verhoog je de sales, manage je contacten en ontdek je nieuwe kansen.

Service Cloud: Wereldklasse klantenservice

Met Service Cloud kun je een klantenservice van wereldklasse leveren. Volg klanten via elk kanaal, of ze nu online of telefonisch met jou communiceren. Je verhoogt jouw productiviteit en lost problemen snel op. Dit resulteert in tevreden klanten!

Marketing Cloud: Gepersonaliseerde B2C marketing

Met Marketing Cloud maak je een gepersonaliseerde customer journey. Je zet krachtige multi-channel marketingcampagnes op, die leads genereren en jouw sales opkrikken.

Marketing Cloud Account Engagement: Geautomatiseerde B2B marketing

Marketing Cloud Account Engagement (voorheen Pardot) is dé oplossing voor geautomatiseerde B2B marketing. Jouw marketeers genereren kwaliteitsleads, zodat jouw salesteam sneller deals sluit. Je krijgt inzicht in jouw pipeline en campagnes. Ook zie je welke content het beste werkt. Alles overzichtelijk en alles op één plek.

Waar kan ik meer leren over Salesforce?

Uiteraard kun je veel leren over Salesforce op de eigen website. Die vind je hier.

De website van Salesforce biedt een overvloed aan informatie, wat soms overweldigend kan zijn. Daarom hebben wij een startpunt voor je zoektocht samengesteld met de volgende blogs, waarin je meer kunt leren over CRM-systemen en wat Salesforce is:

Wil je leren wat Salesforce kan betekenen voor jouw bedrijf? Als implementatiepartner sluiten wij dit CRM systeem aan bij jouw bedrijfsprocessen. Lees hoe we dat doen in een van onze cases op deze pagina.

Wil je op de hoogte blijven van het laatste nieuws? Abonneer je op onze nieuwsbrief

Inschrijven
close-link