Automatiseer en optimaliseer jouw bedrijfsprocessen voor groei. Benut de kracht van Salesforce om jouw bedrijf in de zakelijke dienstverlening naar het volgende niveau te tillen.
Een Customer Relationship Management (CRM)-systeem helpt je om het volledige potentieel van een beurs te benutten. Het geeft inzicht in de ROI van zowel je online als offline marketinginspanningen. En helpt je bovendien bij het omzetten van nieuwe naamkaartjes naar waardevolle klantrelaties. Het optimaal benutten van een CRM systeem, zoals Salesforce, is onze core business. In dit artikel delen we onze kennis en geven we vijf inzichten die jou helpen om maximaal te profiteren van je beursdeelnames.
De waarde van beursdeelnames
In een snel digitaliserende wereld is de impact van persoonlijk contact groter dan ooit. Een beurs biedt hiervoor een uitgelezen kans. Het succes van de beurs wordt echter grotendeels bepaald door een grondige voorbereiding, een sterk verhaal en een doeltreffende opvolging. Salesforce helpt je hierbij. Op dit platform kun je het volledige proces beheren, van leadgeneratie tot leadconversie en het winnen van nieuwe klanten.
1. Leadwerving
Je herkent het wel: De stapels met visitekaartjes en contactgegevens die je tijdens een beurs verzamelt. Het is belangrijk om de verzamelde gegevens en informatie te registreren, zodat je na de beurs direct weet welke vervolgacties jij moet uitvoeren. Salesforce biedt speciale tools en apps die het mogelijk maken om leads direct vanaf de beursvloer vast te leggen en op te slaan in een centrale database. Zo loop je geen gevaar dat je visitekaartjes kwijt raakt.
2. Leadkwalificatie
Niet alle leads die op een beurs worden verzameld, zijn even waardevol voor jouw organisatie. Salesforce biedt jouw organisatie de tools om leads te kwalificeren op basis van vooraf ingestelde criteria. Dit zorgt ervoor dat de meest veelbelovende leads de hoogste prioriteit krijgen, zodat jij het perfecte moment voor opvolging niet mist.
3. Opvolging en Betrokkenheid
Na afloop van de beurs wil je zo snel mogelijk starten met de opvolging van de verzamelde leads om hun interesse vast te houden. Sommige leads wil je direct opvolgen, anderen wil je eerst relevante informatie sturen om ze verder te nurturen. Salesforce maakt geautomatiseerde e-mailcampagnes en opvolgacties mogelijk vanuit sales en marketing, waardoor bedrijven leads kunnen betrekken en informeren over hun producten en diensten.
De rapportagemogelijkheden in Salesforce
4. Analyse en Rapportages
Een belangrijke vraag die elke organisatie stelt na een offline evenement: Wat heeft deze beurs ons opgeleverd? Salesforce biedt uitgebreide rapportage- en analyse tools waarmee bedrijven de prestaties van hun beursdeelname kunnen volgen. Door kosten te verbinden met opbrengsten breng je alle informatie samen en creëer je een compleet overzicht om de ROI van de beurs te berekenen.
Daarnaast kan je met de geavanceerde rapporten en dashboards inzicht krijgen in welke leads het meest waardevol zijn en welke sales- en marketing tactieken het beste werken.
5. Klantreis in kaart brengen
Door de interacties van leads in Salesforce vast te leggen, kunnen bedrijven de customer journey in kaart brengen. Dit helpt bij het begrijpen van de behoeften en voorkeuren van leads en stelt bedrijven in staat om gerichte marketinginspanningen te leveren.
Van Naamkaartje tot Zakelijke Kans
Kortom, Salesforce helpt jouw organisatie om de ROI van een beursdeelname te vergroten. Het ondersteunt je gedurende het hele proces, van het verzamelen van naamkaartjes tot het kwalificeren van leads, op het juiste moment opvolgen en analyseren. Hierdoor zet jij je investering om in zakelijke kansen.
Meer weten? Op 7 en 8 november staan wij op de Promotiedagen in MartiniPlaza Groningen. Kom gerust langs; we helpen je graag om het maximale uit al jouw nieuwe visitekaartjes te halen.
Vond je dit artikel interessant? Houd dan onze LinkedIn-pagina en website in de gaten! We delen de komende weken meer tips om het resultaat van jouw offline beursdeelnames te maximaliseren!
Ontdek hoe jouw salesafdeling kan groeien met Sales Cloud.